XXIII

Jornada de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial

“De processos a resultats. Quant hem avançat en Qualitat assistencial”
8 de juny de 2023  Auditori Eduard Toldrà, Vilanova i la Geltrú

XXIII

Jornada de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial

“De processos a resultats. Quant hem avançat en Qualitat assistencial”
8 de juny de 2023  Auditori Eduard Toldrà, Vilanova i la Geltrú

Comunicacions seleccionades per a presentació oral

Base de dades de comunicacions participants

Indica la Jornada de la qual vols cercar les comunicacions
Indica l'àrea temàtica que vols cercar
Selecciona una opció
Selecciona una opció
Icona JornadaData/Any de la JornadaTítolAutorInstitucióÀrea temàticaParaules ClauPoster
2024 - XXIV Jornada de la SCQA ELABORACIÓ DEL MANUAL DE DERIVACIONS DE RECURSOS D'ABORDATGE A LA CRONICITAT COMPLEXA I/O AVANÇADA Víctor Fernández Bigordà 1; Maria Luisa Vaquero Garcia 1; Laia Sancho Novell 1; Maria Pilar Sancho Campos 1; Elena Pintado Outumuro 1; Beatriz Pérez Moreno 1; Ana Neiro Baizán 1; Laia Mollón Oliván 1; Lluc Martín Antó 1; Iris Lumillo Gutiérrez 1 1 Unitat Territorial d'Atenció a la Cronicitat i Complexitat del SAP Baix Llobregat Centre, 2 Servei d'Atenció Primària Baix Llobregat Centre Orientació a resultats de valor Manual de derivacions, transicions, derivacions, recursos assistencials. https://scqa.cat/wp-content/uploads/2024/06/94.pdf
2024 - XXIV Jornada de la SCQA TRENCANT EL CICLE: INTERVENCIONS DE COORDINACIÓ ASSISTENCIAL ENTRE ATENCIÓ PRIMÀRIA I HOSPITALÀRIA Maria Pilar Sancho Campos 1; Lluc Martín Antó 1; Iris Lumillo Gutiérrez 1; Maria Teresa Julià Nicolàs 1; Melissa Tatiana González Álvarez 1; Víctor Fernández Bigordà 1; Laura Carrillo Ciércoles 1; Núria Calamardo Carbonell 1; Maria Luisa Vaque 1 Unitat Territorial d'Atenció a la Cronicitat i Complexitat del SAP Baix Llobregat Centre, 2 Servei d'Atenció Primària Baix Llobregat Centre Orientació a resultats de valor Contínnum assistencial, multiprofessional, cronicitat complexa i/o avançada, atenció primària, atenció hospitalària. https://scqa.cat/wp-content/uploads/2024/06/98-trencant-el-cicle.pdf
2024 - XXIV Jornada de la SCQA 6 PASSOS PER A L'ATENCIÓ DE LES PERSONES AMB CRONICITAT COMPLEXA I/O AVANÇADA Laia Sancho Novell 1; Núria Calamardo Carbonell 1; Laura Carrillo Ciércoles 1; Víctor Fernández Bigordà 1; Melissa Tatiana González Álvarez 1; Maria Teresa Julià Nicolàs 1; Iris Lumillo Gutiérrez 1; Lluc Martín Antó 1; Laia Mollón Oliván 1; 1 Unitat Territorial d'Atenció a la Cronicitat i Complexitat del SAP Baix Llobregat Centre, 2 Servei d'Atenció Primària Baix Llobregat Centre Orientació a resultats de valor Cronicitat complexa i/o avançada, estandardització, model d'atenció centrat en la persona, llista de verificació. https://scqa.cat/wp-content/uploads/2024/06/99.-6-passos-per-a-latencio-de-les-persones-amb-cronicitat-complexa-i_o-avancada-MCK255203088-Laia-Sancho-Novell-2.pdf
2024 - XXIV Jornada de la SCQA Promovent la derivació segura del suport vital bàsic a l'atenció primària Mar Masvidal Rey 2; Ester Fages Masmiquel 1; Marta Ibars Moliné 1; Jordi Gost Rosquellas 4; Mercè Torres Berrocal 3; Alex Garcia Wake 1 1 CUAP Güell, 2 PAC Pineda, 3 DAP Girona, 4 PAC Figueres Accessibilitat derivació, nivell assistencial, eficiència, circuit, atenció urgent https://scqa.cat/wp-content/uploads/2024/06/100.-Derivacio-SVB-Poster.pdf
2024 - XXIV Jornada de la SCQA Desenvolupament d'una aplicació digital pel registre i monitorització d'indicadors de Seguretat del Pacient Jaume López Castells 1; Laura García González 1; Beatriz Urrutia Casado 1; Maypi Ballesteros Muñoz 1; Josep Tost Valls 1; Elisabet González Lao 1; Carme Varo Albala 1; Killian Borrmann 1; Marta Codinas Fort 1; Xavier Franco Soto 1; Àlex Lillo Ramos 1 Hospital Universitari de Terrassa (Consorci Sanitari de Terrassa) Si aplicat a la Qualitat Seguretat, Indicadors, Digital, Resultats, Millora https://scqa.cat/wp-content/uploads/2024/06/101-Desenvolupament-duna-aplicacio-digital-pel-registre-i-monitoritzacio-dindicadors-de-Seguretat-del-Pacient_Jaume-Lopez_SCQA-2024_aprovat.pdf

Elisabeth Gonzalez

Direcció de Qualitat Assistencial. Consorci Sanitari de Terrassa CST

Motivació:

Crec que puc aportar el meu coneixement i experiència en Qualitat Assistencial, i la meva motivació per sumar-me al treball que està realitzant la Junta de la SCQA.

Actualment després dels dos anys de treball com a vocal i secretària de la Junta de la SCQA, considero la possibilitat de poder aportar com a vicepresidenta amb la resta de la Junta i estar alineada en funcions i objectius.

La meva aportació dintre de la societat pretén estar orientada a la participació activa pel assoliment del Pla Estratègic i el desenvolupament del nou, així com per contribuir en ajudar a donar respostes a les necessitats en matèria de Qualitat Assistencial pels associats de la societat.

Diego Moya

MC MUTUAL Coordinació de Qualitat Assistencial

Motivació:

Sóc infermer especialitzat en gestió sanitària, i en la implementació de sistemes i models de qualitat assistencial.

La meva experiència en l’àmbit de la qualitat m’han fet desenvolupar habilitats pel lideratge participatiu, per la planificació estratègica, i per la posada en marxa i avaluació de projectes.

Entenc la gestió de la qualitat com un procés dinàmic de lideratge, assessorament i suport, que s’adapten segons les necessitats de l’organització.

El respecte per les persones i les institucions, i la constància en el treball són valors que reconec en el que faig.

Després de dos anys com a vocal de la Junta Directiva de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial voldria optar al càrrec de Secretari de la Societat.

Victòria Sabaté

Referent seguretat del pacient Atenció Primària Metropolitana Nord. Institut Català de la Salut  (ICS). Direcció Atenció Primària Metropolitana Nord (DAP MN) Unitat territorial de Qualitat i Seguretat del pacient DAP MN

Motivació:

M’agradaria formar part de la Junta Directiva de la SCQA per poder aportar la meva experiència i donar a conèixer la qualitat i la seguretat del pacient que es treballa a l’Atenció Primària, tant a nivell intern com en coordinació amb altres àmbits assistencials.

Marta Peña

Directora de Qualitat, Anàlisi i Avaluació en Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla. Tarragona.

Motivació:

Crec fermament que la meva passió per millorar la qualitat assistencial, juntament amb la meva experiència multidisciplinària, poden ser un actiu valuós per a la Societat Catalana de Qualitat Assistencial. Estic totalment compromesa a continuar treballant per promoure l'excel·lència en la prestació dels serveis sanitaris i socials a Catalunya.

Esther Badia

Responsable de Qualitat Atenció Primària DAP MetroNord. Institut Català de la Salut.

Motivació:

Estic interessada en formar part de la Junta directiva de la SCQA per unir-me a grans professionals orientats a millorar els Models d'atenció, aportant la meva experiència a l'Atenció Primària, un àmbit que està en procés de desenvolupament i amb una gran necessitat de ser visible davant de la societat. Hem d'apostar per millorar la gestió del coneixement a l’atenció primària i presentar pràctiques de valor a cadascuna de les jornades i congressos, ja siguin orientats a la millora de la pràctica assistencial, així com a la qualitat i a la seguretat del pacient.

Lídia López

Llicenciada en Medicina i Cirurgia. UB (1999) amb més de 20 anys d'experiència en Gestió Sanitària i Qualitat Assistencial en el sector Hospitalari, Assegurances de Salut i Mútua Laboral. Actualment soc Assessora Mèdica en una mútua laboral, participo activament en 3 projectes com a representant de la SECA i soc secretària de la Secció de Gestió de Processos i Adequació de la Pràctica Clínica de la SECA.

Vaig ser vocal de la Societat Espanyola de Qualitat Assistencial (SECA): 2005-2007.

Motivació

Estic interessada en presentar-me com a vocal de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial ja que m’agrada estar al dia de les novetats i experiències en qualitat i gestió assistencial i crec que puc aportar el meu coneixement i experiència a la Societat.

Carme Varó

Departament de qualitat i seguretat del pacient. Referent de l'atenció intermèdia de Qualitat i Seguretat del pacient. Consorci Sanitari de Terrassa

Motivació:

En començar el meu camí professional com a infermera, els llocs de treball han sigut diferents. Des de fa uns anys la meva trajectòria ha estat relacionada amb l'atenció sociosanitària actualment l'atenció intermèdia.  Sempre m'ha motivat treballar en termes de Qualitat i per aquest motiu, actualment formo part de l’equip de Qualitat del Consorci Sanitari de Terrassa com a referent de l’atenció intermèdia.

A l'atenció intermèdia no sempre es promociona la Qualitat assistencial i penso que hi ha camí de millora en l'atenció sanitària als usuaris que atenem.

La meva aportació dintre de la Societat pretén donar visibilitat i potenciar a l'atenció intermèdia en termes de Qualitat.

Alejandra Sánchez

Responsable de l’àrea de Qualitat i seguretat del pacient del Consorci Sanitari de l’Anoia, desenvolupant la meva feina en els diferents línies d’atenció: Hospital d’aguts, Atenció Primària, Salut Mental i Atenció intermèdia.

Motivació

Contribuir amb el desenvolupament de projectes que aportin valor a la sanitat catalana, donar suport al treball que s'ha realitzat des de l'organització i col·laborar amb el desenvolupament de noves iniciatives que ajudin a millorar les organitzacions, des d'un punt de vista pràctic i àgil