Ressenya de la sessió: “Implantació la cultura de la millora contínua a través de Lean Management. Aprenent dels errors però també dels èxits .”
Ja fa uns anys que s’ha iniciat en les institucions sanitàries la implantació de la filosofia/metodologia Lean en diferents serveis i processos.Se sap que l’exit d’aquesta metodologia depen de molts i variats factors. Per això, i a petició dels nostres socis i sòcies vam convidar a tres centres sanitaris, i a una empresa hotelera,que disposa d’un projecte molt consolidat, per conèixer els elements que segons la seva experiència han influït en aquesta manera d’afrontar la millora contínua.
Vam aprendre amb ells que la metodologia Lean és molt més que una metodologia, és també un canvi de cultura de l’organització i que la peça clau rau en les persones i en els equips.
Va estar una de les sessions de 2023 amb més èxit d’assistència i de participació.
La sessió, va ser conduïda per Ana Álvarez Soto Directora de Processos, Avaluació i Gestió del Coneixement de l’Hospital Universitari de Bellvitge tot exposant les característiques de la metodologia LEAN, utilitzant l’experiència del seu centre, les àrees on s’ha treballat, els resultats mes rellevants i la valoració que del projecte fan els equips responsables . (presentació )
Com a primera ponent, vam escoltar a Rosa M. Simón Pérez. Directora de Qualitat i Organització del Consorci Sanitari de l’Alt Penedès, amb la ponència Transformació Lean, que va presentar com utilitzar la metodologia Lean, per crear una cultura de responsabilitzar les persones a resoldre els problemes, detallant com ho van fer, els factors d’exit i compartint les lliçons apreses. (presentació)
La segona ponent, Gema Muñoz Gamito Coordinadora de Gestió Clínica i Assistència Basada en Valor (Àrea Qualitat i Seguretat del Pacient) Fundació Assistencial Mútua Terrassa., que va destacar especialment qins han estat els aspectes que han estat generadors de canvi en el seu centre fent referencia a la importància de l’equip, els rols específics, el propòsit, les expectatives, la comunicació i feedback. (presentació)
Ja per finalitzar, vam comptar amb els ponents Cèsar Sancho Rodriguez. CEO i fundador de Nadiria Consulting.i Jose Hernandez Bautista. Global Director of Brand Delivery&Process Improvement en Palladium Hotel Group, que ens van presentar l’aplicacio de la metodología en el sector hoteler.
En acabar es va obrir una espai de debat amb preguntes dels assistents, que podeu recuperar en el video de la sessió.