Ressenya de la sessió


La sessió “Benchmark Sanitari i NPS®: Claus per Optimitzar la Satisfacció del Pacient” va proporcionar una anàlisi aprofundida sobre com gestionar l’experiència del pacient mitjançant el Net Promoter Score (NPS®). Es va destacar aquest indicador com una eina fonamental per mesurar la satisfacció i la fidelització dels pacients, oferint una visió completa de l’experiència de l’usuari. (accedir al document)
Un dels punts centrals va ser el paper del NPS® com a element clau en l’experiència del pacient. Aquesta metodologia permet identificar ràpidament els pacients insatisfets (detractors) i actuar de manera proactiva per oferir una resposta personalitzada i impulsar la millora contínua. (accedir al document)
Es va subratllar la importància d’un enfocament integral en la gestió de l’experiència del pacient, basat en l’ús d’eines digitals avançades i en una cultura organitzativa orientada a la millora constant. A més, es va remarcar la necessitat de considerar l’experiència del pacient com un eix estratègic, amb un enfocament específic en àmbits clau com l’estratègia, el lideratge, la cultura participativa i l’avaluació de resultats. Aquests elements són crucials per al desenvolupament d’una futura certificació en experiència del pacient. (accedir al document)
També es va analitzar el NPS® com a indicador de benchmarking en el sector sanitari. Tot i la seva rellevància, es va destacar que el NPS® no ha de ser l’objectiu principal de les organitzacions. La clau rau en l’anàlisi de les raons darrere de les respostes negatives dels detractors, demostrant que és possible fidelitzar els pacients fins i tot a partir de situacions d’insatisfacció. Aquesta perspectiva permet identificar àrees de millora i aplicar solucions efectives per transformar experiències negatives en oportunitats de creixement i fidelització. (accedir al document)