PARTICIPA! ENVIAMENT D’ARTICLES

La SCQA, a través del seu blog, pretén donar veu al soci de la societat i a tots aquells professionals que estiguin directa o indirectament relacionats i motivats per la qualitat en totes les seves dimensions. Per aquest motiu des de la SCQA es vol potenciar la publicació de continguts sobre “qualitat” en distints formats: en forma d’article científic, resums monogràfics o textos del tipus “editorial” que reflecteixen l’opinió o la reflexió sobre algun tema determinat.

NORMATIVA D’ENVIAMENT D’ARTICLES

Feu clic als quadres per a desplegar l’informació

 
BLANK
NORMES EDITORIALS, PRINCIPIS ÈTICS I LEGALS PER A L’ENVIAMENT DE DOCUMENTS
  • 1. Normes d’estil: d’acord a les Normes de Vancouver (veure guia d’estil de la RECA: http://www.elsevier.es/ficheros/NormOrga/256normas.pdf)
  • 2. Temàtiques: versarà sobre qualitat o amb aspectes justificadament relacionats (veure les categories descrites a continuació)
  • 3. Continguts:
    1. Es podran enviar en llengua catalana o castellana, als quals se’ls hi es passarà un corrector ortogràfic català o castellà.
    2. Es podran enviar documents que hagin estat presentats en altres fòrums com congressos, jornades o xerrades, entre d’altres.
    3. El comitè editorial retornarà als seus autors aquells continguts que per la temàtica o el text enviat, a criteri del comitè, siguin inadequats o no adients a les normes descrites.
    4. La SCQA no es fa responsable de les opinions, imatges, textos i treballs dels autors que seran responsables legals del seu contingut.
    5. Els continguts hauran de ser originals de l’autor/a que els envia, i en els casos que els documents remesos hagin estat publicats anteriorment en alguna revista, els autors seran responsables d’obtenir els oportuns permisos de reproducció de l’editorial publicadora si s’escau, així mateix per material (text, taules o figures) d’altres autors, sol·licitant-los tant a l’autor com a la editorial que ha publicat aquest si fos el cas, i s’haurà de fer constar expressament la font.
    6. Els continguts es redactaran als espais ubicats al formulari complimentant les dades sol·licitades. Si es reprodueixen fotografies o dades relacionades amb persones, aquestes no han de ser identificatives del subjecte, excepte que es disposi de l’autorització expressa per escrit de la persona fotografiada (especificant l’ús que se’n farà de la imatge). L’enviament de taules, figures, imatges i organigrames es farà en format JPG, JPEG, TIF, TIFF ó GIF i resolució 300 ppp, al correu propi de contacte de la SCQA del blog.
  • 4. Dades personals:
    1. L’autor/a remetent signarà amb els seus nom i cognoms, en cap cas amb pseudònim, i serà responsable de l’obtenció del consentiment de tots els autors signants per figurar i per publicar els treballs al blog de la SCQA i a qualsevol revista, memòria o resum que aquesta societat faci. La SCQA declina qualsevol responsabilitat sobre possibles conflictes derivats de l’autoria dels treballs que es publiquin al blog.
    2. Les dades de caràcter personal que es demanen seran tractats en un fitxer del que és titular la SCQA amb la finalitat de gestionar la publicació del document redactat per l’autor remitent. Llevat que s’indiqui el contrari, en enviar el document, s’autoritza expressament que les seves dades relatives a nom, cognoms i correu electrònic siguin publicats al blog amb la finalitat que es conegui l’autoria de l’article i que els lectors es puguin comunicar amb vostè.
  • 5. Ús dels continguts:
    1. Els treballs publicats per la SCQA es podran reproduir amb posterioritat, amb la pertinent menció del blog de la SCQA.
  • 6. Enviament de documents:
    1. Per enviar més d’un document cal enviar el primer document, tancar l’aplicació i tornar a entrar a l’adreça que s’adjunta, continuant amb el segon document, i així successivament.
    2. L’enviament de documents suposa l’acceptació d’aquestes normes de publicació per part de l’autor/a remetent.
CATEGORIES
Tots els documents han d’estar relacionats amb experiències, opinions o reflexions dels professionals sobre Qualitat en temàtiques (tant assistencials com no assistencials) que a tall d’exemple s’agruparien en:
  • Lideratge
  • Estratègia
  • Persones
  • Aliances i recursos
  • Processos
  • Resultats
  • Seguretat del Pacient

FORMULARI D’ENVIAMENT D’ARTICLES

BLANK
OBRIR EL FORMULARI

Atenció: el contingut del document no ha de superar les 1250 paraules (2 fulls A4)
Un arterist (*) indica camp obligatori

(per exemple: Hospital de... Institució....)
(per exemple: servei de medicina interna, direcció de qualitat, secció d'urologia...)
Utilitzeu, sempre, l'apartat de "DISCUSIÓ" per incloure-hi tot el text
Màxim orientatiu: 24 paraules
Màxim orientatiu: 75 paraules
Màxim orientatiu: 75 paraules
Màxim orientatiu: 300 paraules
Màxim orientatiu: 300 paraules
Màxim orientatiu: 300 paraules
Màxim orientatiu: 100 paraules (màxim 4 cites bibliogràfiques)
Permetrà categoritzar la comunicació i agrupar-la amb altres per temàtica
"A la SCQA, tractem l'informació facilitada per tal gestionar la seva sol·licitud d’informació. Les dades proporcionades es conservaran mentre és mantingui la relació contractual o fins que vostè exerceixi el seu dret de cancel·lació. Te dret a accedir a les seves dades, rectificar-les o sol·licitar la seva supressió dirigint-se per escrit a info@scqa.cat"

Elisabeth Gonzalez

Direcció de Qualitat Assistencial. Consorci Sanitari de Terrassa CST

Motivació:

Crec que puc aportar el meu coneixement i experiència en Qualitat Assistencial, i la meva motivació per sumar-me al treball que està realitzant la Junta de la SCQA.

Actualment després dels dos anys de treball com a vocal i secretària de la Junta de la SCQA, considero la possibilitat de poder aportar com a vicepresidenta amb la resta de la Junta i estar alineada en funcions i objectius.

La meva aportació dintre de la societat pretén estar orientada a la participació activa pel assoliment del Pla Estratègic i el desenvolupament del nou, així com per contribuir en ajudar a donar respostes a les necessitats en matèria de Qualitat Assistencial pels associats de la societat.

Diego Moya

MC MUTUAL Coordinació de Qualitat Assistencial

Motivació:

Sóc infermer especialitzat en gestió sanitària, i en la implementació de sistemes i models de qualitat assistencial.

La meva experiència en l’àmbit de la qualitat m’han fet desenvolupar habilitats pel lideratge participatiu, per la planificació estratègica, i per la posada en marxa i avaluació de projectes.

Entenc la gestió de la qualitat com un procés dinàmic de lideratge, assessorament i suport, que s’adapten segons les necessitats de l’organització.

El respecte per les persones i les institucions, i la constància en el treball són valors que reconec en el que faig.

Després de dos anys com a vocal de la Junta Directiva de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial voldria optar al càrrec de Secretari de la Societat.

Victòria Sabaté

Referent seguretat del pacient Atenció Primària Metropolitana Nord. Institut Català de la Salut  (ICS). Direcció Atenció Primària Metropolitana Nord (DAP MN) Unitat territorial de Qualitat i Seguretat del pacient DAP MN

Motivació:

M’agradaria formar part de la Junta Directiva de la SCQA per poder aportar la meva experiència i donar a conèixer la qualitat i la seguretat del pacient que es treballa a l’Atenció Primària, tant a nivell intern com en coordinació amb altres àmbits assistencials.

Marta Peña

Directora de Qualitat, Anàlisi i Avaluació en Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla. Tarragona.

Motivació:

Crec fermament que la meva passió per millorar la qualitat assistencial, juntament amb la meva experiència multidisciplinària, poden ser un actiu valuós per a la Societat Catalana de Qualitat Assistencial. Estic totalment compromesa a continuar treballant per promoure l'excel·lència en la prestació dels serveis sanitaris i socials a Catalunya.

Esther Badia

Responsable de Qualitat Atenció Primària DAP MetroNord. Institut Català de la Salut.

Motivació:

Estic interessada en formar part de la Junta directiva de la SCQA per unir-me a grans professionals orientats a millorar els Models d'atenció, aportant la meva experiència a l'Atenció Primària, un àmbit que està en procés de desenvolupament i amb una gran necessitat de ser visible davant de la societat. Hem d'apostar per millorar la gestió del coneixement a l’atenció primària i presentar pràctiques de valor a cadascuna de les jornades i congressos, ja siguin orientats a la millora de la pràctica assistencial, així com a la qualitat i a la seguretat del pacient.

Lídia López

Llicenciada en Medicina i Cirurgia. UB (1999) amb més de 20 anys d'experiència en Gestió Sanitària i Qualitat Assistencial en el sector Hospitalari, Assegurances de Salut i Mútua Laboral. Actualment soc Assessora Mèdica en una mútua laboral, participo activament en 3 projectes com a representant de la SECA i soc secretària de la Secció de Gestió de Processos i Adequació de la Pràctica Clínica de la SECA.

Vaig ser vocal de la Societat Espanyola de Qualitat Assistencial (SECA): 2005-2007.

Motivació

Estic interessada en presentar-me com a vocal de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial ja que m’agrada estar al dia de les novetats i experiències en qualitat i gestió assistencial i crec que puc aportar el meu coneixement i experiència a la Societat.

Carme Varó

Departament de qualitat i seguretat del pacient. Referent de l'atenció intermèdia de Qualitat i Seguretat del pacient. Consorci Sanitari de Terrassa

Motivació:

En començar el meu camí professional com a infermera, els llocs de treball han sigut diferents. Des de fa uns anys la meva trajectòria ha estat relacionada amb l'atenció sociosanitària actualment l'atenció intermèdia.  Sempre m'ha motivat treballar en termes de Qualitat i per aquest motiu, actualment formo part de l’equip de Qualitat del Consorci Sanitari de Terrassa com a referent de l’atenció intermèdia.

A l'atenció intermèdia no sempre es promociona la Qualitat assistencial i penso que hi ha camí de millora en l'atenció sanitària als usuaris que atenem.

La meva aportació dintre de la Societat pretén donar visibilitat i potenciar a l'atenció intermèdia en termes de Qualitat.

Alejandra Sánchez

Responsable de l’àrea de Qualitat i seguretat del pacient del Consorci Sanitari de l’Anoia, desenvolupant la meva feina en els diferents línies d’atenció: Hospital d’aguts, Atenció Primària, Salut Mental i Atenció intermèdia.

Motivació

Contribuir amb el desenvolupament de projectes que aportin valor a la sanitat catalana, donar suport al treball que s'ha realitzat des de l'organització i col·laborar amb el desenvolupament de noves iniciatives que ajudin a millorar les organitzacions, des d'un punt de vista pràctic i àgil