ARTÍCLES
Patient-Reported Outcome Measures in Routine Clinical Practice: Practical Guidance for Institutional Review Boards.
– Enviat per Elisabet González Lao –
Informe global de seguretat del pacient 2024
La 72a Assemblea Mundial de la Salut (2019) va adoptar la resolució WHA 72.6 titulada Acció mundial per a la seguretat del pacient. Aquesta resolució emfatitza el paper crític de la seguretat del pacient en l’establiment, el funcionament i l’avaluació de tots els sistemes d’atenció a la salut, en totes les dimensions i sectors, abastant tant la salut física com la mental. La resolució instava a desenvolupar un pla d’acció global integral per a la seguretat del pacient, en col·laboració amb els Estats membres i totes les parts interessades pertinents. El 2021, la 74a Assemblea Mundial de la Salut també va prendre la decisió fonamental d’adoptar l’Acció mundial per a la seguretat del pacient pla 2021-2030. Aquesta decisió també incloïa una sol·licitud perquè el Director General informés periòdicament a l’Assemblea sobre avenços en la implementació del pla d’acció, a partir del 2023 i continuant cada dos anys fins al 2031.
En resposta a aquesta directiva, la secretaria de l’OMS va iniciar una enquesta mundial sobre seguretat del pacient per als estats membres el 2022. L’informe resultant proporciona una comprensió fonamental de l’estat actual de la seguretat del pacient a nivell mundial. Conté coneixements i informació beneficiosa per als professionals de la salut, responsables polítics, pacients, investigadors i qualsevol persona involucrada o interessada en la millora de l’atenció sanitària i de la seguretat del pacient.
La Societat Catalana de Qualitat Assistencial , junt als socis institucionals, UCF i FiDiSP, volem compartir amb totes les persones interessades, aquest primer informe global de seguretat del pacient 2024, que te com objectiu principal presentar una perspectiva àmplia sobre l’estat de la seguretat del pacient a escala mundial, destacant tant el progrés aconseguit com els reptes persistents,
Revisión sistemática sobre la influencia del estilo de liderazgo en la satisfacción laboral de los profesionales de la salud
– Enviat per Rosa Maria Simon Perez –
The Office of Mayo Clinic Experience: A Strategy to Continuously Improve Patient Experience | NEJM Catalyst
– Enviat per Elisabet González Lao–
Implementing a Broad Digital Framework to Drive Network Strategy Through PROMs and PREMs | NEJM Catalyst
– Enviat per Elisabet González Lao–
PARTICIPA!
Volem potenciar la publicació de continguts sobre “qualitat” en distints format: en forma d’article científic, resums monogràfics o textos de tipus “editorial” que reflecteixen l’opinió o la reflexió sobre algun tema determinat