CARTERA DE SERVEIS DE LA SCQA

La Societat Catalana de Qualitat Assistencial (SCQA) és una associació sense ànim de lucre dedicada a promoure l’excel·lència i la millora contínua en la qualitat assistencial dins del sistema sanitari de Catalunya. La nostra missió és ser un referent en la formació, investigació i difusió de bones pràctiques en l’àmbit de la qualitat assistencial, contribuint així a millorar la seguretat i satisfacció dels pacients.

 

ASSESSORAMENT I CONSULTORIA

  • Sistemes de Gestió de Qualitat
    Oferim assessorament especialitzat per a la implementació i millora dels sistemes de gestió de qualitat (SGQ) en institucions sanitàries. Ajudem a dissenyar, desplegar i avaluar processos que assegurin l’excel·lència en l’atenció als pacients. Realitzem avaluacions imparcials de processos i sistemes de gestió de la qualitat
  • Acreditació i Certificació
    Proporcionem suport en el procés d’acreditació i certificació de centres i serveis sanitaris, guiant en el compliment dels estàndards de qualitat establerts per entitats reconegudes.
  • Anàlisi de Processos i Millora Contínua
    Realitzem anàlisis detallades dels processos assistencials per identificar àrees de millora, reduir errors i optimitzar els recursos, contribuint així a una assistència més eficient i segura.

 

FORMACIÓ I CAPACITACIÓ

  • Cursos i Tallers
    Disseny i realització de cursos i tallers orientats a la formació contínua dels professionals de la salut en temes de qualitat assistencial, seguretat del pacient i gestió sanitària.
  • Seminaris i Jornades
    Organitzem seminaris i jornades sobre temes d’actualitat en la qualitat assistencial, amb la participació d’experts nacionals i internacionals. Aquests esdeveniments proporcionen una oportunitat única per al desenvolupament professional i l’intercanvi de coneixements.
  • Programes de Formació a Mida
    Dissenyem programes de formació personalitzats segons les necessitats específiques de cada institució, enfocats a millorar les competències del seu personal en la gestió de la qualitat assistencial.

 

INVESTIGACIÓ I INNOVACIÓ

  • Projectes d’Investigació
    Participem i promovem projectes d’investigació en l’àmbit de la qualitat assistencial, amb l’objectiu de generar coneixement aplicable i contribuir a l’evidència científica en la gestió sanitària.
  • Publicacions Científiques
    Desenvolupem i publiquem estudis i articles científics en revistes especialitzades, oferint un espai per a la difusió de les millors pràctiques i els resultats de les nostres investigacions.
  • Innovació en Qualitat Assistencial
    Impulsem la innovació en el camp de la qualitat assistencial mitjançant la col·laboració amb altres institucions, la incorporació de noves tecnologies i el desenvolupament de projectes pilot.

 

XARXA I COL·LABORACIÓ

  • Creació de Xarxes de Treball
    Fomentem la creació de xarxes de treball entre professionals de la salut per a l’intercanvi d’experiències i coneixements en l’àmbit de la qualitat assistencial.
  • Col·laboracions amb Altres Entitats
    Col·laborem amb altres societats científiques, institucions sanitàries i universitats per promoure la millora contínua i la qualitat en la prestació dels serveis sanitaris.

 

RECURSOS I SUPORT

  • Biblioteca i Recursos Documentals
    Posem a disposició dels nostres membres una biblioteca especialitzada i un conjunt de recursos documentals en línia sobre temes de qualitat assistencial i seguretat del pacient.
  • Suport a Projectes de Qualitat
    Oferim suport tècnic i metodològic per a la implementació de projectes de qualitat assistencial dins de les organitzacions sanitàries, ajudant a identificar els indicadors clau i a monitoritzar-ne els resultats.
  • Aval d’activitats formatives i projectes
    L’aval reconeix la relació de l’activitat amb la qualitat assistencial i té la finalitat de fomentar la participació dels professionals. Aquest aval  dona reconeixement a l’activitat realitzada i contribueix a promocionar l’intercanvi de coneixement entre els professionals i altres societats científiques.

 

SERVEIS ALS SOCIS

  • Accés a Contingut Exclusiu
    Els nostres socis tenen accés a contingut exclusiu com articles, informes i altres materials de qualitat assistencial.
  • Participació en grups de treball i de desenvolupament de la qualitat de la SCQA
    Els nostres socis poden participar en els grups de treball i projectes de desenvolupament de la qualitat que es duen a terme en el sí de la SCQA.
  • Descomptes en Formació i Esdeveniments
    Els membres de la SCQA gaudeixen de descomptes especials en els nostres cursos, tallers i esdeveniments i d’altres entitats amb les que la SCQA te convenis establerts.
  • Certificació 
    Oferim als socis la possibilitat d’obtenir certificacions de les unitats de qualitat assistencial de les organitzacions.

Elisabeth Gonzalez

Direcció de Qualitat Assistencial. Consorci Sanitari de Terrassa CST

Motivació:

Crec que puc aportar el meu coneixement i experiència en Qualitat Assistencial, i la meva motivació per sumar-me al treball que està realitzant la Junta de la SCQA.

Actualment després dels dos anys de treball com a vocal i secretària de la Junta de la SCQA, considero la possibilitat de poder aportar com a vicepresidenta amb la resta de la Junta i estar alineada en funcions i objectius.

La meva aportació dintre de la societat pretén estar orientada a la participació activa pel assoliment del Pla Estratègic i el desenvolupament del nou, així com per contribuir en ajudar a donar respostes a les necessitats en matèria de Qualitat Assistencial pels associats de la societat.

Diego Moya

MC MUTUAL Coordinació de Qualitat Assistencial

Motivació:

Sóc infermer especialitzat en gestió sanitària, i en la implementació de sistemes i models de qualitat assistencial.

La meva experiència en l’àmbit de la qualitat m’han fet desenvolupar habilitats pel lideratge participatiu, per la planificació estratègica, i per la posada en marxa i avaluació de projectes.

Entenc la gestió de la qualitat com un procés dinàmic de lideratge, assessorament i suport, que s’adapten segons les necessitats de l’organització.

El respecte per les persones i les institucions, i la constància en el treball són valors que reconec en el que faig.

Després de dos anys com a vocal de la Junta Directiva de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial voldria optar al càrrec de Secretari de la Societat.

Victòria Sabaté

Referent seguretat del pacient Atenció Primària Metropolitana Nord. Institut Català de la Salut  (ICS). Direcció Atenció Primària Metropolitana Nord (DAP MN) Unitat territorial de Qualitat i Seguretat del pacient DAP MN

Motivació:

M’agradaria formar part de la Junta Directiva de la SCQA per poder aportar la meva experiència i donar a conèixer la qualitat i la seguretat del pacient que es treballa a l’Atenció Primària, tant a nivell intern com en coordinació amb altres àmbits assistencials.

Marta Peña

Directora de Qualitat, Anàlisi i Avaluació en Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla. Tarragona.

Motivació:

Crec fermament que la meva passió per millorar la qualitat assistencial, juntament amb la meva experiència multidisciplinària, poden ser un actiu valuós per a la Societat Catalana de Qualitat Assistencial. Estic totalment compromesa a continuar treballant per promoure l'excel·lència en la prestació dels serveis sanitaris i socials a Catalunya.

Esther Badia

Responsable de Qualitat Atenció Primària DAP MetroNord. Institut Català de la Salut.

Motivació:

Estic interessada en formar part de la Junta directiva de la SCQA per unir-me a grans professionals orientats a millorar els Models d'atenció, aportant la meva experiència a l'Atenció Primària, un àmbit que està en procés de desenvolupament i amb una gran necessitat de ser visible davant de la societat. Hem d'apostar per millorar la gestió del coneixement a l’atenció primària i presentar pràctiques de valor a cadascuna de les jornades i congressos, ja siguin orientats a la millora de la pràctica assistencial, així com a la qualitat i a la seguretat del pacient.

Lídia López

Llicenciada en Medicina i Cirurgia. UB (1999) amb més de 20 anys d'experiència en Gestió Sanitària i Qualitat Assistencial en el sector Hospitalari, Assegurances de Salut i Mútua Laboral. Actualment soc Assessora Mèdica en una mútua laboral, participo activament en 3 projectes com a representant de la SECA i soc secretària de la Secció de Gestió de Processos i Adequació de la Pràctica Clínica de la SECA.

Vaig ser vocal de la Societat Espanyola de Qualitat Assistencial (SECA): 2005-2007.

Motivació

Estic interessada en presentar-me com a vocal de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial ja que m’agrada estar al dia de les novetats i experiències en qualitat i gestió assistencial i crec que puc aportar el meu coneixement i experiència a la Societat.

Carme Varó

Departament de qualitat i seguretat del pacient. Referent de l'atenció intermèdia de Qualitat i Seguretat del pacient. Consorci Sanitari de Terrassa

Motivació:

En començar el meu camí professional com a infermera, els llocs de treball han sigut diferents. Des de fa uns anys la meva trajectòria ha estat relacionada amb l'atenció sociosanitària actualment l'atenció intermèdia.  Sempre m'ha motivat treballar en termes de Qualitat i per aquest motiu, actualment formo part de l’equip de Qualitat del Consorci Sanitari de Terrassa com a referent de l’atenció intermèdia.

A l'atenció intermèdia no sempre es promociona la Qualitat assistencial i penso que hi ha camí de millora en l'atenció sanitària als usuaris que atenem.

La meva aportació dintre de la Societat pretén donar visibilitat i potenciar a l'atenció intermèdia en termes de Qualitat.

Alejandra Sánchez

Responsable de l’àrea de Qualitat i seguretat del pacient del Consorci Sanitari de l’Anoia, desenvolupant la meva feina en els diferents línies d’atenció: Hospital d’aguts, Atenció Primària, Salut Mental i Atenció intermèdia.

Motivació

Contribuir amb el desenvolupament de projectes que aportin valor a la sanitat catalana, donar suport al treball que s'ha realitzat des de l'organització i col·laborar amb el desenvolupament de noves iniciatives que ajudin a millorar les organitzacions, des d'un punt de vista pràctic i àgil