XPAtient Barcelona Congress | 8ª edición | 21 de septiembre 2023 (xpatientbcncongress.com)

El 21 de setembre de 2023 ha tingut lloc la VIII Edició XPatient Barcelona Congress, una de les principals accions impulsada per la comunitat d’Experiència de Pacient XPA Barcelona. Durant el congrés s’han presentat sessions i projectes relacionats amb l’atenció sanitària, la tecnologia, investigació i administració per millorar i transformar el model assistencial considerant a les persones com a element clau.

La VIII Edició XPatient Barcelona Congress, ha estructurat el contingut en les següents objectius:

  1. Apoderament del pacient i el cuidador: Com avaluar i millorar les experiències de l’usuari
  2. Cocreació amb pacients: Procediments participatius on el usuari es l’actor principal
  3. Tecnologia al servei del pacient: Eines interactives per recolzar l’autocura

De tots els treballs presentats en aquesta Convocatòria 2023, s’han presentat els escollits com a Projectes Referents i Projectes Destacats.

En la taula Convocatòria 2023: Projectes Referents, s’han presentat aquests 4 treballs:

  1. CarpeDiem Coach: Intel·ligència artificial i Interfícies Simplificades per a la Millora de la Salut, Canvi d’hàbits i Transformació del comportament. Carolina Migliorelli. Fundació Eurecat Centre Tecnològic.
  2. Journey de la dona embarassada: Modificant la filosofia del servei d’Obstetrícia i Ginecologia. Georgina Picas i Marta Hurtado. Hospital del Mar.
  3. I Incorporant les reclamacions de la ciutadania a la millora dels processos i de la seva experiència. Merche Romero. Institut Català de la Salut.
  4. EndomWay – Avaluació de l’experiència de les pacients amb endometriosi. Maria Àngels Martínez. Hospital Clínic

Elisabet González Lao, Secretaria de Junta Directiva de la  Societat Catalana de Qualitat Assistencial, i directora de Qualitat de CST ha participat moderant la Taula de Convocatòria 2023: Projectes Destacats, on s’han presentat 7 projectes:

  1. Millora del procés d’alta a domicili dels pacients grans fràgils. Maite Franco, Parc Sanitari Pere Virgili
  2. Decisions compartides en Esclerosi lateral amiotròfica (ELA). Laia Romero, Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS)
  3. Burnout en urgències. Un aspecte crític a la Qualitat Assistencial. Joaquim Valmaña, Consorci Sanitari de Terrassa
  4. NetBorrell: l’educació de pacients mitjançant un canal audiovisual personalitzat. Mireia Sans, CAP Comte Borrell-CAPSBE
  5. Ephion Care: Monitorització de la capacitat funcional en neuropaties- codisseny, implantació i experiència de l’usuari a l’Hospital Sant Pau. Clara Tejada, Hospital de la Santa Creu i Sant Pau
  6. Made of Genes: Dades biomèdiques, IA i apoderament del pacient en la salut personalitzada del segle XXI. Laura Isús, Made of Genes (GENOMCORE)
  7. ReHub: Transformant la Rehabilitació per una millor Experiència del Pacient. Inés Fernández, DyCare

Aquesta jornada es un exemple de com la participació de les persones usuàries del sistema sanitari, els i les professionals i la tecnologia, son elements clau per a la millora de l’experiència i l’obtenció de resultats que les persones esperen de l’atenció sanitària.

Cal fer esment que ambdues taules han participat amb els seus treballs persones associades de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial – SCQA a les volem fer arribar la nostra enhorabona!!

 

Elisabeth Gonzalez

Direcció de Qualitat Assistencial. Consorci Sanitari de Terrassa CST

Motivació:

Crec que puc aportar el meu coneixement i experiència en Qualitat Assistencial, i la meva motivació per sumar-me al treball que està realitzant la Junta de la SCQA.

Actualment després dels dos anys de treball com a vocal i secretària de la Junta de la SCQA, considero la possibilitat de poder aportar com a vicepresidenta amb la resta de la Junta i estar alineada en funcions i objectius.

La meva aportació dintre de la societat pretén estar orientada a la participació activa pel assoliment del Pla Estratègic i el desenvolupament del nou, així com per contribuir en ajudar a donar respostes a les necessitats en matèria de Qualitat Assistencial pels associats de la societat.

Diego Moya

MC MUTUAL Coordinació de Qualitat Assistencial

Motivació:

Sóc infermer especialitzat en gestió sanitària, i en la implementació de sistemes i models de qualitat assistencial.

La meva experiència en l’àmbit de la qualitat m’han fet desenvolupar habilitats pel lideratge participatiu, per la planificació estratègica, i per la posada en marxa i avaluació de projectes.

Entenc la gestió de la qualitat com un procés dinàmic de lideratge, assessorament i suport, que s’adapten segons les necessitats de l’organització.

El respecte per les persones i les institucions, i la constància en el treball són valors que reconec en el que faig.

Després de dos anys com a vocal de la Junta Directiva de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial voldria optar al càrrec de Secretari de la Societat.

Victòria Sabaté

Referent seguretat del pacient Atenció Primària Metropolitana Nord. Institut Català de la Salut  (ICS). Direcció Atenció Primària Metropolitana Nord (DAP MN) Unitat territorial de Qualitat i Seguretat del pacient DAP MN

Motivació:

M’agradaria formar part de la Junta Directiva de la SCQA per poder aportar la meva experiència i donar a conèixer la qualitat i la seguretat del pacient que es treballa a l’Atenció Primària, tant a nivell intern com en coordinació amb altres àmbits assistencials.

Marta Peña

Directora de Qualitat, Anàlisi i Avaluació en Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla. Tarragona.

Motivació:

Crec fermament que la meva passió per millorar la qualitat assistencial, juntament amb la meva experiència multidisciplinària, poden ser un actiu valuós per a la Societat Catalana de Qualitat Assistencial. Estic totalment compromesa a continuar treballant per promoure l'excel·lència en la prestació dels serveis sanitaris i socials a Catalunya.

Esther Badia

Responsable de Qualitat Atenció Primària DAP MetroNord. Institut Català de la Salut.

Motivació:

Estic interessada en formar part de la Junta directiva de la SCQA per unir-me a grans professionals orientats a millorar els Models d'atenció, aportant la meva experiència a l'Atenció Primària, un àmbit que està en procés de desenvolupament i amb una gran necessitat de ser visible davant de la societat. Hem d'apostar per millorar la gestió del coneixement a l’atenció primària i presentar pràctiques de valor a cadascuna de les jornades i congressos, ja siguin orientats a la millora de la pràctica assistencial, així com a la qualitat i a la seguretat del pacient.

Lídia López

Llicenciada en Medicina i Cirurgia. UB (1999) amb més de 20 anys d'experiència en Gestió Sanitària i Qualitat Assistencial en el sector Hospitalari, Assegurances de Salut i Mútua Laboral. Actualment soc Assessora Mèdica en una mútua laboral, participo activament en 3 projectes com a representant de la SECA i soc secretària de la Secció de Gestió de Processos i Adequació de la Pràctica Clínica de la SECA.

Vaig ser vocal de la Societat Espanyola de Qualitat Assistencial (SECA): 2005-2007.

Motivació

Estic interessada en presentar-me com a vocal de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial ja que m’agrada estar al dia de les novetats i experiències en qualitat i gestió assistencial i crec que puc aportar el meu coneixement i experiència a la Societat.

Carme Varó

Departament de qualitat i seguretat del pacient. Referent de l'atenció intermèdia de Qualitat i Seguretat del pacient. Consorci Sanitari de Terrassa

Motivació:

En començar el meu camí professional com a infermera, els llocs de treball han sigut diferents. Des de fa uns anys la meva trajectòria ha estat relacionada amb l'atenció sociosanitària actualment l'atenció intermèdia.  Sempre m'ha motivat treballar en termes de Qualitat i per aquest motiu, actualment formo part de l’equip de Qualitat del Consorci Sanitari de Terrassa com a referent de l’atenció intermèdia.

A l'atenció intermèdia no sempre es promociona la Qualitat assistencial i penso que hi ha camí de millora en l'atenció sanitària als usuaris que atenem.

La meva aportació dintre de la Societat pretén donar visibilitat i potenciar a l'atenció intermèdia en termes de Qualitat.

Alejandra Sánchez

Responsable de l’àrea de Qualitat i seguretat del pacient del Consorci Sanitari de l’Anoia, desenvolupant la meva feina en els diferents línies d’atenció: Hospital d’aguts, Atenció Primària, Salut Mental i Atenció intermèdia.

Motivació

Contribuir amb el desenvolupament de projectes que aportin valor a la sanitat catalana, donar suport al treball que s'ha realitzat des de l'organització i col·laborar amb el desenvolupament de noves iniciatives que ajudin a millorar les organitzacions, des d'un punt de vista pràctic i àgil