La Societat Catalana de Qualitat Assistencial (SCQA) ha tingut un paper destacat en la recent Jornada dedicada a l’Experiència de Pacient, un esdeveniment clau per a la millora de la qualitat assistencial. Durant aquesta trobada, es va presentar el “Marc de l’Experiència de Pacient al Sistema de Salut de Catalunya”, un document que estableix les bases per impulsar una atenció sanitària més centrada en la persona, promovent la participació dels pacients en la presa de decisions i la millora dels serveis de salut. Membres de la Junta i socis de la SCQA han participat activament en l’elaboració d’aquest document.

En la primera taula rodona de la Jornada, titulada “Elements facilitadors de l’Experiència de Pacient per a millorar la qualitat de l’atenció”, Rosa Simón i Elisabet González, membres de la Junta de la SCQA, van debatre sobre estratègies i eines per integrar la veu del pacient en el sistema de salut. Rosa Simón va destacar la importància d’abordar aquest tema amb la implicació de “pacients, professionals, gestors i sistema”, subratllant que només amb una visió conjunta es podran aconseguir avenços significatius. Per la seva banda, Elisabet González va posar l’accent en la necessitat de compartir coneixement i bones pràctiques: “És essencial identificar aquelles experiències que funcionen per poder compartir-les i aprendre entre uns i altres. El repositori serà un gran avanç per a compartir i avaluar aquestes iniciatives.”

Durant la sessió, es van compartir bones pràctiques i experiències innovadores que contribueixen a una atenció més personalitzada i centrada en la persona. La jornada ha estat un espai de debat i reflexió per impulsar un model sanitari més humà i eficient. Amb aquesta participació, la SCQA reafirma el seu compromís amb la millora contínua de la qualitat assistencial i el foment d’una cultura sanitària que posi en el centre les necessitats i expectatives dels pacients.

>> Per a més informació