16 de Maig de les 16:00h a 17:00h

L’atenció sanitària dona resposta a les necessitats físiques i emocionals de totes les persones a les que atenen amb una visió complerta. Donem resposta de forma individualitzada considerant l’entorn, la persona i els professionals que atenem.

En aquest webinar presentem dos projectes que responen a les necessitats de les persones i que ens permet obrir la possibilitat als centres, per co-crear millores al nostre sistema sanitari. Presentarem un projecte del procés d’hemodiàlisis i oncología, des de una perspectiva integrada i integral.

El farem amb un format participatiu i amb la presentación de projectes.

Us esperem per poder compartir experiències.

Moderadora de la sessió

Elisabet González Lao: Doctora y màster en Bioquímica, Biologia Molecular y Biomedicina, y Llicenciada en Biologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Formació en Gestió i Qualitat Assistencial. Auditora de diferents sistemes d’avaluació de sistemes sanitaris. Directora de Qualitat i Seguretat del Pacient del Consorci Sanitari de Terrassa (CST) i Secretària de la Comissió d’Humanització de l’Assistencia del CST. Secretària de la Junta Directiva de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial.

Ponents

Marta Hurtado: “Programa Un Respir al Càncer, des de l’experiència del pacient fins a la humanització de les cures” La Marta Hurtado és infermera i actualment exerceix de Cap d’Atenció a la Ciutadania i Experiència del Pacient de l’Hospital del Mar. S’ha especialitzat en la gestió i avaluació de  l’experiència del pacient des de totes les seves vessants. Després d’anys com a infermera assistencial ha treballat al Departament de Salut dins la Secretaria d’Atenció Sanitària i Participació i al CatSalut. A l’Hospital lidera polítiques de participació amb l’objectiu d’identificar àrees d’oportunitat i propostes de millora, tant a nivell de planificació i gestió, com de millora de la qualitat i experiència en els processos assistencials.  Amb aquesta finalitat promou aliances amb entitats del territori i col·labora amb els centres docents vinculats a l’Hospital del Mar. Un dels darrers projectes és un treball conjunt amb la Universitat Pompeu Fabra i la participació ciutadana per identificar “Com ha de ser el metge del futur”.Forma part del Comitè d’ètica Assistencial i del Comitè de Qualitat Assistencial, entre d’altres. Actualment, està treballant per avançar en una cura i atenció més humanitzada i propera dins la Institució. Per reduir l’escletxa digital i apropar la teleassistència als pacients més vulnerables està desplegant un projecte d’alfabetització digital.

Sandra Rubio Paez: “Humanització en Hemodiàlisis. Una visió mes allà de lo físic.” La Sandra Rubio és infermera i actualment coordinadora de la Unitat de Diàlisi del CST Hospital de Terrassa.  Infermera de Nefrologia des del 2003, ha participat en múltiples estudis relacionats amb la Malaltia Renal Crònica. Ha realitzat projectes d’investigacions que han estat exposats a congressos nacionals com a internacionals. Membre organitzatiu del GEMAV (Grup Multidisciplinar de l’Access Vascular Espanyol), vocal de l’ACIN, membre del Grup de cures pal·liatiu renal de Catalunya. Membre del grup de recerca Humanització, amb el qual han sigut guardonades amb el primer premi FRIAT (premis Iñigo de Toledo), per la seva línia d’investigació d’humanització en els pacients en Diàlisi.

Activitat Acreditada pel Consell Català de la Formació Continuada de les Professions Sanitàries – Comisión de Formación Continuada del Sistema Nacional de Salud” El número de registre 09/036538-MD, el nombre de crèdits 1,0*

Elisabeth Gonzalez

Direcció de Qualitat Assistencial. Consorci Sanitari de Terrassa CST

Motivació:

Crec que puc aportar el meu coneixement i experiència en Qualitat Assistencial, i la meva motivació per sumar-me al treball que està realitzant la Junta de la SCQA.

Actualment després dels dos anys de treball com a vocal i secretària de la Junta de la SCQA, considero la possibilitat de poder aportar com a vicepresidenta amb la resta de la Junta i estar alineada en funcions i objectius.

La meva aportació dintre de la societat pretén estar orientada a la participació activa pel assoliment del Pla Estratègic i el desenvolupament del nou, així com per contribuir en ajudar a donar respostes a les necessitats en matèria de Qualitat Assistencial pels associats de la societat.

Diego Moya

MC MUTUAL Coordinació de Qualitat Assistencial

Motivació:

Sóc infermer especialitzat en gestió sanitària, i en la implementació de sistemes i models de qualitat assistencial.

La meva experiència en l’àmbit de la qualitat m’han fet desenvolupar habilitats pel lideratge participatiu, per la planificació estratègica, i per la posada en marxa i avaluació de projectes.

Entenc la gestió de la qualitat com un procés dinàmic de lideratge, assessorament i suport, que s’adapten segons les necessitats de l’organització.

El respecte per les persones i les institucions, i la constància en el treball són valors que reconec en el que faig.

Després de dos anys com a vocal de la Junta Directiva de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial voldria optar al càrrec de Secretari de la Societat.

Victòria Sabaté

Referent seguretat del pacient Atenció Primària Metropolitana Nord. Institut Català de la Salut  (ICS). Direcció Atenció Primària Metropolitana Nord (DAP MN) Unitat territorial de Qualitat i Seguretat del pacient DAP MN

Motivació:

M’agradaria formar part de la Junta Directiva de la SCQA per poder aportar la meva experiència i donar a conèixer la qualitat i la seguretat del pacient que es treballa a l’Atenció Primària, tant a nivell intern com en coordinació amb altres àmbits assistencials.

Marta Peña

Directora de Qualitat, Anàlisi i Avaluació en Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla. Tarragona.

Motivació:

Crec fermament que la meva passió per millorar la qualitat assistencial, juntament amb la meva experiència multidisciplinària, poden ser un actiu valuós per a la Societat Catalana de Qualitat Assistencial. Estic totalment compromesa a continuar treballant per promoure l'excel·lència en la prestació dels serveis sanitaris i socials a Catalunya.

Esther Badia

Responsable de Qualitat Atenció Primària DAP MetroNord. Institut Català de la Salut.

Motivació:

Estic interessada en formar part de la Junta directiva de la SCQA per unir-me a grans professionals orientats a millorar els Models d'atenció, aportant la meva experiència a l'Atenció Primària, un àmbit que està en procés de desenvolupament i amb una gran necessitat de ser visible davant de la societat. Hem d'apostar per millorar la gestió del coneixement a l’atenció primària i presentar pràctiques de valor a cadascuna de les jornades i congressos, ja siguin orientats a la millora de la pràctica assistencial, així com a la qualitat i a la seguretat del pacient.

Lídia López

Llicenciada en Medicina i Cirurgia. UB (1999) amb més de 20 anys d'experiència en Gestió Sanitària i Qualitat Assistencial en el sector Hospitalari, Assegurances de Salut i Mútua Laboral. Actualment soc Assessora Mèdica en una mútua laboral, participo activament en 3 projectes com a representant de la SECA i soc secretària de la Secció de Gestió de Processos i Adequació de la Pràctica Clínica de la SECA.

Vaig ser vocal de la Societat Espanyola de Qualitat Assistencial (SECA): 2005-2007.

Motivació

Estic interessada en presentar-me com a vocal de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial ja que m’agrada estar al dia de les novetats i experiències en qualitat i gestió assistencial i crec que puc aportar el meu coneixement i experiència a la Societat.

Carme Varó

Departament de qualitat i seguretat del pacient. Referent de l'atenció intermèdia de Qualitat i Seguretat del pacient. Consorci Sanitari de Terrassa

Motivació:

En començar el meu camí professional com a infermera, els llocs de treball han sigut diferents. Des de fa uns anys la meva trajectòria ha estat relacionada amb l'atenció sociosanitària actualment l'atenció intermèdia.  Sempre m'ha motivat treballar en termes de Qualitat i per aquest motiu, actualment formo part de l’equip de Qualitat del Consorci Sanitari de Terrassa com a referent de l’atenció intermèdia.

A l'atenció intermèdia no sempre es promociona la Qualitat assistencial i penso que hi ha camí de millora en l'atenció sanitària als usuaris que atenem.

La meva aportació dintre de la Societat pretén donar visibilitat i potenciar a l'atenció intermèdia en termes de Qualitat.

Alejandra Sánchez

Responsable de l’àrea de Qualitat i seguretat del pacient del Consorci Sanitari de l’Anoia, desenvolupant la meva feina en els diferents línies d’atenció: Hospital d’aguts, Atenció Primària, Salut Mental i Atenció intermèdia.

Motivació

Contribuir amb el desenvolupament de projectes que aportin valor a la sanitat catalana, donar suport al treball que s'ha realitzat des de l'organització i col·laborar amb el desenvolupament de noves iniciatives que ajudin a millorar les organitzacions, des d'un punt de vista pràctic i àgil