20 de març de 16:00 a 17:30

En aquest webinar es presentarà la Central de Resultats (CdR), que incorpora millores en la presentació i visualització de les dades. La CdR és una eina per a l’avaluació del Sistema de Salut de Catalunya que té per objectiu mesurar i avaluar els resultats en salut assolits pels diferents agents del sistema sanitari. Durant la presentació es mostraran els principals indicadors inclosos a la nova plataforma de visualització amb dades interactives, que permet una millor interpretabilitat i ús de la informació. A més, es presentaran altres productes que aporten coneixement útil i aplicable per a la millora de la qualitat del sistema. 

Moderadora de la sessió

Johanna Caro Mendivelso, metgessa especialista en Medicina Preventiva i Salut Pública. Coordinadora de la iniciativa Essencial i d’eines d’ajuda a la presa de decisions assistencials  a l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS) i vocal de la Junta Directiva de la SCQA.

 

Ponents

Mireia Espallargues, Llicenciada en Medicina i Cirurgia (Universitat Autònoma de Barcelona, 1998), Doctora en Medicina (Universitat Autònoma de Barcelona, 1993) i Especialista en Medicina Preventiva i Salut Pública (2003). Té diversos màsters i postgraus en epidemiologia i salut pública, bioestadística, recerca i avaluació en serveis sanitaris, gestió i lideratge de la ciència i innovació. Actualment és directora de l’Àrea de Qualitat i Acompliment de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS) on ha treballat des de l’any 1998 la qual aixopluga la iniciativa de la Central de Resultats. Ha estat investigadora principal i col·laboradora en diversos projectes i xarxes de recerca de serveis sanitaris relacionats amb la mesura de l’efectivitat i la variabilitat de la pràctica mèdica, l’avaluació de tecnologies sanitàries (ETS), la priorització d’intervencions i la qualitat assistencial. És autora de diversos informes d’avaluació de tecnologies sanitàries, guies de pràctica clínica i publicacions científiques.

Èrica Martínez Solanas, Llicenciada en Ciències i Tècniques Estadístiques (Universitat Politècnica de Catalunya, 2007), Màster en Salut Pública (Universitat Pompeu Fabra, 2013) i Doctora en Biomedicina, especialitat Epidemiologia i Salut Pública (Universitat Pompeu Fabra, 2019). Té més de 10 d’anys d’experiència en el camp de la salut pública, centrada especialment en l’anàlisi avançat de dades. Des de l’any 2023, és analista de dades a l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS). Actualment és responsable de la Central de Resultats. Ha publicat més de 15 articles d’investigació en revistes d’alt impacte.

“Activitat Acreditada pel Consell Català de la Formació Continuada de les Professions Sanitàries – Comisión de Formación Continuada del Sistema Nacional de Salud” El número de registre 09/038067-MD, el nombre de crèdits 1,7

Elisabeth Gonzalez

Direcció de Qualitat Assistencial. Consorci Sanitari de Terrassa CST

Motivació:

Crec que puc aportar el meu coneixement i experiència en Qualitat Assistencial, i la meva motivació per sumar-me al treball que està realitzant la Junta de la SCQA.

Actualment després dels dos anys de treball com a vocal i secretària de la Junta de la SCQA, considero la possibilitat de poder aportar com a vicepresidenta amb la resta de la Junta i estar alineada en funcions i objectius.

La meva aportació dintre de la societat pretén estar orientada a la participació activa pel assoliment del Pla Estratègic i el desenvolupament del nou, així com per contribuir en ajudar a donar respostes a les necessitats en matèria de Qualitat Assistencial pels associats de la societat.

Diego Moya

MC MUTUAL Coordinació de Qualitat Assistencial

Motivació:

Sóc infermer especialitzat en gestió sanitària, i en la implementació de sistemes i models de qualitat assistencial.

La meva experiència en l’àmbit de la qualitat m’han fet desenvolupar habilitats pel lideratge participatiu, per la planificació estratègica, i per la posada en marxa i avaluació de projectes.

Entenc la gestió de la qualitat com un procés dinàmic de lideratge, assessorament i suport, que s’adapten segons les necessitats de l’organització.

El respecte per les persones i les institucions, i la constància en el treball són valors que reconec en el que faig.

Després de dos anys com a vocal de la Junta Directiva de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial voldria optar al càrrec de Secretari de la Societat.

Victòria Sabaté

Referent seguretat del pacient Atenció Primària Metropolitana Nord. Institut Català de la Salut  (ICS). Direcció Atenció Primària Metropolitana Nord (DAP MN) Unitat territorial de Qualitat i Seguretat del pacient DAP MN

Motivació:

M’agradaria formar part de la Junta Directiva de la SCQA per poder aportar la meva experiència i donar a conèixer la qualitat i la seguretat del pacient que es treballa a l’Atenció Primària, tant a nivell intern com en coordinació amb altres àmbits assistencials.

Marta Peña

Directora de Qualitat, Anàlisi i Avaluació en Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla. Tarragona.

Motivació:

Crec fermament que la meva passió per millorar la qualitat assistencial, juntament amb la meva experiència multidisciplinària, poden ser un actiu valuós per a la Societat Catalana de Qualitat Assistencial. Estic totalment compromesa a continuar treballant per promoure l'excel·lència en la prestació dels serveis sanitaris i socials a Catalunya.

Esther Badia

Responsable de Qualitat Atenció Primària DAP MetroNord. Institut Català de la Salut.

Motivació:

Estic interessada en formar part de la Junta directiva de la SCQA per unir-me a grans professionals orientats a millorar els Models d'atenció, aportant la meva experiència a l'Atenció Primària, un àmbit que està en procés de desenvolupament i amb una gran necessitat de ser visible davant de la societat. Hem d'apostar per millorar la gestió del coneixement a l’atenció primària i presentar pràctiques de valor a cadascuna de les jornades i congressos, ja siguin orientats a la millora de la pràctica assistencial, així com a la qualitat i a la seguretat del pacient.

Lídia López

Llicenciada en Medicina i Cirurgia. UB (1999) amb més de 20 anys d'experiència en Gestió Sanitària i Qualitat Assistencial en el sector Hospitalari, Assegurances de Salut i Mútua Laboral. Actualment soc Assessora Mèdica en una mútua laboral, participo activament en 3 projectes com a representant de la SECA i soc secretària de la Secció de Gestió de Processos i Adequació de la Pràctica Clínica de la SECA.

Vaig ser vocal de la Societat Espanyola de Qualitat Assistencial (SECA): 2005-2007.

Motivació

Estic interessada en presentar-me com a vocal de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial ja que m’agrada estar al dia de les novetats i experiències en qualitat i gestió assistencial i crec que puc aportar el meu coneixement i experiència a la Societat.

Carme Varó

Departament de qualitat i seguretat del pacient. Referent de l'atenció intermèdia de Qualitat i Seguretat del pacient. Consorci Sanitari de Terrassa

Motivació:

En començar el meu camí professional com a infermera, els llocs de treball han sigut diferents. Des de fa uns anys la meva trajectòria ha estat relacionada amb l'atenció sociosanitària actualment l'atenció intermèdia.  Sempre m'ha motivat treballar en termes de Qualitat i per aquest motiu, actualment formo part de l’equip de Qualitat del Consorci Sanitari de Terrassa com a referent de l’atenció intermèdia.

A l'atenció intermèdia no sempre es promociona la Qualitat assistencial i penso que hi ha camí de millora en l'atenció sanitària als usuaris que atenem.

La meva aportació dintre de la Societat pretén donar visibilitat i potenciar a l'atenció intermèdia en termes de Qualitat.

Alejandra Sánchez

Responsable de l’àrea de Qualitat i seguretat del pacient del Consorci Sanitari de l’Anoia, desenvolupant la meva feina en els diferents línies d’atenció: Hospital d’aguts, Atenció Primària, Salut Mental i Atenció intermèdia.

Motivació

Contribuir amb el desenvolupament de projectes que aportin valor a la sanitat catalana, donar suport al treball que s'ha realitzat des de l'organització i col·laborar amb el desenvolupament de noves iniciatives que ajudin a millorar les organitzacions, des d'un punt de vista pràctic i àgil